Camperikelen
15 december 2024 - Vagos, Portugal, Portugal
En daar was'ie dan... de Atlantische Oceaan, hoge golven die schuimend over het strand rolden, fantastisch om te zien! We hebben 3 nachten gebivakkeerd op camperplek Vagasplash, 50 meter van het strand. De eerste dag stond er een flinke wind, meteen een lekkere strandwandeling gemaakt. Daarna bleef het zonnetje schijnen en vermaakten we ons prima te voet en met de fiets. Ook Abel kreeg een vuurdoop, hij vond het strand en de bulderende zee eerst spannend maar ging al snel op onderzoek uit op de rotsblokken. Er vlogen boven ons gemotoriseerde paragliders, daar was ons manneke helemaal niet blij mee, dan wilde hij het liefst zover mogelijk tussen de rotsblokken verdwijnen.
Het zal de zeelucht zijn, maar ondertussen begon onze camper steeds meer mankementjes te vertonen: beide knoppen van het enige nog werkende luik braken af, diverse lampjes begaven het tegelijkertijd en het douchescherm bestaat nu uit losse onderdelen. Daarom hebben we een camperbedrijf gezocht en een afspraak gemaakt om e.e.a. te laten repareren. Helaas kan dat pas komende woensdag. En het bedrijf ligt in de streek waar we net vandaan kwamen. Nu is dat geen straf want behalve het strand is er in de kuststreek weinig te beleven. Toen we vanaf de kust wilden wegrijden was Abel opeens verdwenen. Gek, want hij blijft altijd rond de camper hangen. En meestal hebben we hem aan een lijntje, maar nu dus even niet. We hebben alles afgezocht en iedereen gevraagd "ob Sie eine weisse Katze" gezien hebben. Niemand dus. En ook in de duinen en op het strand: geen Abel. Tot we een ingeving kregen: hij wil nog wel eens in kleine ruimtes kruipen en jawel hoor: achterin de voorraadkast lag meneer heerlijk te soezen (zie foto).
We zijn daarna naar Ronny gereden, een hartelijke Vlaming die een kleine camperplaats runt en dat op een zeer aangename manier doet. Alles geregeld, sterke wifi (ook wel eens fijn) en iedere ochtend legt hij verse broodjes voor het ontbijt klaar voor alle gasten. Alles bij de prijs in. En de campers hier zijn weer wat normaler van formaat want aan de kust kwamen complete stadsbussen langs. Toevallig wel allemaal met Duitse kentekens. We merken steeds meer dat we - ondanks de mankementjes - erg blij zijn met onze compacte camper. We wennen ook steeds meer aan de ruimte en hij rijdt als een zonnetje!
Ondertussen fietsen en wandelen we veel en dromen soms weg bij de leuke huisjes die we onderweg tegen komen. Morgen maar eens een dag poetsen want dat is af en toe ook nodig...
Foto’s
1 Reactie
-
Peter:16 december 2024Volg jullie avontuur met veel plezier. Hier gaat het ook om, lekker genieten van het leven. Wens jullie een voorspoedig vervolg van de reis. Grtz

